tiistai 29. tammikuuta 2013

Toivelistallani



Tässä on nyt hyvä tovi mennyt niin, että olen pyöritellyt päässäni yllä olevien korkkareiden ostamista... välillä yrittänyt etsiä mitä tahansa hyvää syytä ostaa ne tietenkin-heti-mitä-vielä-viivyttelet ja toisaalta järkeillä kuunnella järjen ääntäni siitä, että ihan tosi 450 € korkokengistä - olivat kuinka ikuiset klassiset ja monikäyttöiset tahansa - on ihan pikkuisen överiä. Heikoimmillani olen ollut jo siinä pisteessä, että ainoa syyni olla ostamatta noita on se, etten tiedä Pradan kokomitoituksesta mitään.

Puhukaa mulle nyt järkeä, ylihuomenna on nääs palkkapäivä... ja jos ette puhu, niin mites, mahtaakohan toi Pradan 36,5 olla true-to-size?

--------

Debating over the necessity of 450 € pumps in ones wardrobe. Yes or def not? And... just btw, do you happen to have a clue of Prada shoe sizing? True to size..?

pics: Prada.com

25 kommenttia:

  1. voivoi Aurora. olen samaa pohtinut upeiden Pradojen kohdalla, mutta lopulta tullut siihen tulokseen - siihen samaan tulokseen minkä nimeen vannon aina kun jätän pukematta kalliit kengät iltarientoihin vaan koska "ne menee kuitenkin pilalle".

    laukkuihin on jotenkin suotuisampaa törsätä järjetön määrä rahaa, kun ne oikeasti kestävät aikaa ja KÄYTTÖÄ.

    muttamutta nuo on vaan helvetin upeat <3. auttoiko ? hah

    VastaaPoista
  2. No mutta noihan on ihan täysin perus nudekorkkarit. Tismalleen samanlaiset, myös aitonahkaiset, löytyy ihan varmasti 10 kertaa halvemmalla :D turhaa maksaa noin hiton paljon pelkästä merkistä.

    VastaaPoista
  3. Mää taas sanoisin et go for it! On ihan super makeet.

    VastaaPoista
  4. Mä kyllä panostaisin noihin kaunokaisiin! Mielestäni joskus on hyvä tai no kengissä melkein aina satsata laatuun. Kengät kruunaavat asun ja onhan se kivempi kävelle pradoilla kuin hm 20e muovikengillä.. Ja nuo ovat kumminkin niin ajattomat ja klassiset, joten uskoisin että saat rahoillesi vastinetta vielä moniksi vuosiksi :)

    VastaaPoista
  5. Okei, noi on kyllä ihanat... Mutta ite en pystyis tollasta sijotusta kenkiin tehä, koska miettisin vaan mitä muuta voisin sillä rahalla ostaa - mitkään kengät kun ei ole ikuiset.

    VastaaPoista
  6. Vitsit kuule sovitin noita ja Jimmy Choon vastaavia viime syksynä Pariisissa. Mulla vaan sattuu olemaan pirullisen kipeä liikavarvas, joka ei tykännyt kumpienkaan kenkien lestistä - jouduin tyytymään halvempiin ja paremmin mun jalalle sopiviin korkkareihin. Heh, mä en tykännyt, mutta lompakko tykkäsi.

    Nyt en muista oikein tuota kokojuttua, mutta mulla on 37-jalka ja monet Miu Miut mulla ovat myös 36,5-kokoisia, joten veikkaan että olisivat aika lailla oikeaa kokoa. Koon puolesta en nimittäin muista Pradoja hylänneeni, eli sovitin niistä 37-kokoa, joka tuntui passelilta, varpaan painamista lukuun ottamatta.

    Ei tästä nyt tainnut juuri apua olla....

    VastaaPoista
  7. Oon just eilen roikkunut Pradan sivuilla ja tuijottanut samanlaista paria, mutta mustana.
    Paha juttu on vielä, että oon lisäksi käynyt niitä keskustan liikkeessäkin ihastelemassa. Ei lopettanut intoa kyllä yhtään...
    Silti kuitenkin päädyn samaan tulokseen, että sen rahan sijoittaisin ehkä mieluummin johonkin muuhun vähän kestävempään? Mutta toisaalta, eihän mikään ole ikuista ja jos mieli tekee niin -go for it!

    VastaaPoista
  8. Nätit on kengät ja klassiset. Mä menisin ja ostaisin.

    ;)


    http://nita-karoliina.blogspot.com/
    http://nitakaroliina.tumblr.com/

    VastaaPoista
  9. Ovat ihanat!! Ainoa mikä harmitaa kalliimpien kenkien kanssa on nahkakoron huonoksi meneminen niin helposti, niin raaskiiko noita kaunokaisia sitten käyttää ollenkaan! :)

    VastaaPoista
  10. OSTAOSTA! Ne on ihanat!!!

    VastaaPoista
  11. Elli sulta ei voi kysyy! :D

    VastaaPoista
  12. Hmmmm mut toisaalta, mulla taas Loubit on käytetyimmät kengät kaikenlaisissa kekkereissä! En ikinä laittaisi kenkiin enempää kuin 500 € (laukkuun kyllä!), mut nää olis vähän niinkuin superkäyttökengät Loubien rinnalla? Elän sen tuhoisan filosofian vallassa, että kengät on kävelyä varten (vaikka kaikki niistä ei ehkä oikeasti olekaan :D) Eli eiii auttanut, auta lisää! :D

    VastaaPoista
  13. Niin... mutta aaaaah toi profiili on täydellinen, en oo koskaan nähnyt noin kaunista edullisemmissa? Ja vähän oon valmis maksamaan Pradastakin... :P

    VastaaPoista
  14. Kiitos! On, siis kävelymukavuuden on oltava 10/10 noin kalliissa kengissä.. ja kuten sanottua, Loubit on tässä vaiheessa mun ahkerimmin käytetyt kengät kaiken maailman kissanristiäisissä ja muualla - kävelymukavuuden vuoksi, mutta myös siksi, että ne sopii joka asuun. Nää olis ehkä vähän samaan tarkoitukseen. :)

    VastaaPoista
  15. Totta toikin! Jos irrottaa 450 € kokonaan tästä kuvasta ja miettii, mitä kaikkea sillä saa, alkaa vähän hirvittää toi hinta :P

    VastaaPoista
  16. Ne Jimmy Choot on olleet munkin harkintalistalla :D Ja lompakko varmasti tykkäis, jos jättäisin ostamatta. Harmi, ettet tarkkaan muista tuota kokojuttua... mulla on jotkun MiuMiu:t kanssa ja niiden koko on 36, kun mun jalan koko on 36,5 ja ovat ihan pienen inahduksen liian pienet. Täytyisi siis varmaankin ottaa se 36,5 noissakin. Oli tästä ainakin koon puolesta apua! ;)

    VastaaPoista
  17. Mäkin katsoin niitä eka mustana, mutta sitten tajusin, että nudet puuttuvat täysin kaapistani. Eihän nämä varmasti mikään maailman kestävin sijoitus ole, mutta jos noilla yllä puhutuilla Loubeilla on taklattu useat kenkäongelmat viimeisen 4 vuoden aikana, niin sellaiseen tarkoitukseen yritän olla nyt hankkimassa toisenväristä paria :)

    VastaaPoista
  18. Sepä niin! Sopivat kaikkeen :)

    VastaaPoista
  19. Se on kyllä totta sekin! Vähän itketti joku vuosi sitten, kun mukulakivetys nirhaisi Loubin korkoa rullalle... Onneksi taitava suutari korjasi :) Kengillä pitää pystyä kävelemään!

    VastaaPoista
  20. Mulla on yhdet Miu Miut jotka käytännössä ovat jääneet käyttämättä koska lesti on huono... Mun kengännumero vaihtelee 38½-39 ja nämä ovat 39. Koko on oikea, mutta jalkaholvi (fotvalvet??) saa huonosti tukea ja nahka on todella jäykkää. Ne eivät ole hyviä jalassa. Onneksi en maksanut täyttä hintaa, mutta minun olisi pitänyt tajua etteivät ne pehmene vaikka niitä yrittääkin "kävellä mukavaksi" kotona.

    Olen myös kokeillut Miu Miun sandaaleja joskus jossain kaupassa ja ne ovat jääneet ostamatta sen takia etteivät ne tuntuneet mukavilta... joten en ihan uskalla suositella.

    VastaaPoista
  21. Niin toisaalta yhdet Pradan lenkkarit taas ovat olleet mun paras kenkäostos ikinä...

    VastaaPoista
  22. [...] kun puhuin niistä Prada-kengistä taannoin? Nimittäin koot olivat nettikaupassa kovin kortilla ja klikkailin itseni sinne useampaankin [...]

    VastaaPoista

Otathan kommentoidessasi huomioon, että kommentteja hyväksytään/ei hyväksytä blogin kirjoittajan harkinnan mukaan.